loading...
مولتی دانلود
آخرین ارسال های انجمن
elshan بازدید : 293 پنجشنبه 21 آذر 1392 نظرات (0)

 

نکسوس ۵ یکی از گوشی‌هایی است که گوگل برای رقابت نزدیک با آیفون به بازار راونه کرده است این گوشی هم از نظر نرم افزار و هم از نظر سخت افزار رقیبی جدی برای آیفون به حساب می‌آید اما یک عیب در این گوشی است که برگ برنده‌ای را به آیفون می‌دهد و آن بدنه پلاستیکی نکسوس 5 است. اما به شما اطمینان می‌دهیم که این گوشی چیزی را در خود دارد که گوشی‌های نسل قبلی قادر به ارائه آن به کاربر نبودند و آن حس در دست گرفتن یک گوشی گوگلی است. به این علت که این گوشی ساخت ال جی با اندروید 4.4 کیت کت گوگل به سختی در هم تنیده شدند بررسی این دو از هم جدا نیست و باید هر دو را با هم بررسی کنیم.

معرفی

سال گذشته گوگل نکسوس 4 را با قیمت فوق العاده 300 دلار معرفی کرد که باعث نگرانی دیگر اسمارتفون ها نیز شد. چرا که با قیمت پایین خود رقیبی سرسخت برای آنها به شمار میرفت. و البته موفق به فروش خوبی هم شد. گوگل امسال نیز تصمیم دارد به موفقیت سال گذشته دست یابد. پس نکسوس 5 را معرفی کرد........................

برای خواندن ادامه این نقد و بررسی لطفا بر روی ادامه مطلب در زیر کلیک نمایید.

 

 

نکسوس ۵ یکی از گوشی‌هایی است که گوگل برای رقابت نزدیک با آیفون به بازار راونه کرده است این گوشی هم از نظر نرم افزار و هم از نظر سخت افزار رقیبی جدی برای آیفون به حساب می‌آید اما یک عیب در این گوشی است که برگ برنده‌ای را به آیفون می‌دهد و آن بدنه پلاستیکی نکسوس 5 است. اما به شما اطمینان می‌دهیم که این گوشی چیزی را در خود دارد که گوشی‌های نسل قبلی قادر به ارائه آن به کاربر نبودند و آن حس در دست گرفتن یک گوشی گوگلی است. به این علت که این گوشی ساخت ال جی با اندروید 4.4 کیت کت گوگل به سختی در هم تنیده شدند بررسی این دو از هم جدا نیست و باید هر دو را با هم بررسی کنیم.

معرفی

سال گذشته گوگل نکسوس 4 را با قیمت فوق العاده 300 دلار معرفی کرد که باعث نگرانی دیگر اسمارتفون ها نیز شد. چرا که با قیمت پایین خود رقیبی سرسخت برای آنها به شمار میرفت. و البته موفق به فروش خوبی هم شد. گوگل امسال نیز تصمیم دارد به موفقیت سال گذشته دست یابد. پس نکسوس 5 را معرفی کرد........................



 

 

 

 


 

همانطور که انتظار داشتیم، در نکسوس 5 اندروید خالص با جدیدترین و قدرتمند ترین سخت افزار همراه شده. نکسوس 5 از جدیدترین نسخه اندروید، 4.4 KitKat استفاده میکند. خوشبختانه اینبار گوگل قابلیت ارتباط 4G LTE را در نکسوس 5 قرار داده که یکی از اشکالات اساسی نکسوس 4 همین عدم پشتیبانی از این نوع ارتباط بود. همانطور که گفتیم یکی از نقات قوت سری نکسوس قیمت پایین آن است. و نکسوس 5 نیز با قیمت پایه 349 دلار بفروش میرسد. امسال شاهد معرفی پرچمدار های زیادی توسط شرکت های مختلف بودیم. اما آیا نکسوس 5 میتواند همه آنها را شکست دهد و به انتخاب اول هر کاربر اندروید تبدیل شود؟


جعبه نکسوس 5 شامل موارد زیر است:
  • کابل میکرو
  • شارژر دیواری
  • ابزار خارج کردن سیمکارت
  • دفترچه شروع به کار

طراحی
گوگل همانند سال گذشته مسئولیت طراحی و تولید را به ال جی سپرده. برخلاف نکسوس 4 که با استفاده از شیشه در پشت آن اسمارتفونی اعلا بنظر میرسید، نکسوس 5 بدنه ای پلاستیکی دارد و به خوبی نکسوس 4 نیست. تلفن های سری نکسوس معمولا از طراحی خوبی برخوردارند. اما نکسوس 5 نسبت به بقیه ضعیفتر کار کرده است و طراحی منحصر به فردی ندارد. هر چه به نکسوس 5 نگاه میکنیم بیشتر متوجه شباهت آن با نکسوس 7 میشویم و شاهد وجوه مشترک زیادی بین آنها هستیم و میتوان گفت نکسوس 5 نسخه کوچک شده نکسوس 7 است. نکسوس 5 تماما از پلاستیک پلی کربنات ساخته شده که بدنه آن نرم و مات است. طبیعتا استفاده از پلی کربنات کمک زیادی در کاهش وزن آن (130 گرم) داشته است. البته نمیتوان استحکام نکسوس 5 را هم سطح تلفن های سری لومیا نوکیا دانست. نگه داشتن نکسوس 5 در دست حس خوبی را به شما منتقل میکند و قدرتمند بودنش را احساس میکنید. ابعاد نکسوس 5 تفاوت زیادی با مدل قبل خود (نکسوس 4( ندارد و البته نمایشگری بزرگتر (5 اینچ( دارد. در جمع نکسوس 5 طراحی ساده ای دارد. در پشت آن نیز کلمه بزرگ Nexus حک شده است. اما ما ترجیح میدادیم نکسوس 5 کوچکتر از این باشد.


همانطور که گفتیم طراحی نکسوس 5 ساده است. بر خلاف مدل های قبلی، نکسوس 5 چنان طراحی ای ندارد که آن را یک شاهکار تحسین برانگیز بنامیم. اما گوگل هم دلایلی برای این کار دارد و یکی از مهمترین آنها قیمت پایین آن است. البته اگر بخواهیم نکسوس 5 را با تلفن های هم قیمتش مقایسه کنیم بسیار زیبا و دوست داشتنی بنظر میرسد.

در اطراف بدنه نکسوس 5 شاهد جک 3.5 میلیمتری هدست، کلید پاور، کنترل صدا، شکاف میکروسیم، میکروفون خنثی کننده نویز، میکروفون معمولی، بلندگو و پورت microUSB هستیم. کلیدهای فیزیکی صدا و پاور به خوبی با لمس کردن قابل تشخیص هستند و به خوبی هنگام استفاده واکنش نشان میدهند. در نگاه اول به نکسوس 5 بنظر میرسد که گوگل دو اسپیکر برای خروجی صدا در پایین دستگاه قرار داده. اما در واقع یکی از آنها اسپیکر و دیگری میکروفون است.


گوگل یک چراغ LED برای اعلانها نیز در پایین نمایشگر (مانند نکسوس 4) قرار داده که با رنگهای متفاوتی اعلانها را به شما اطلاع میدهد و در حالت خاموش به سختی قابل تشخیص است. در بالای نمایشگر نیز گوشی مکالمه با ظاهری جالب، سنسورهای مجاورتی و نور و دوربینی 1.3 مگاپیکسلی قرار دارد.

یکی از شباهت های نکسوس 5 به نکسوس 7 را در دوربین آن میتوان دید. حاشیه ای بزرگ که دوربین 8 مگاپیکسلی آن را احاطه کرده ما را به یاد نکسوس 7 می اندازد. ویژگی های دوربین نکسوس 5 فیلمبرداری 1080p، لرزشگیر اپتیکال تصاویر، سنسور روشن کننده پس زمینه و لنزی با دیافراگم f2.4 است.


طراحی نکسوس 5 همانند نکسوس 4 به شما اجازه دسترسی به باتری را نمیدهد. همچنین قابلیت افزایش حافظه را نیز ندارید. البته این اسمارتفون در دو نسخه 16 و 32 گیگابایتی بفروش میرسد.

 

صفحه نمایش



 مدل این سال افزایش 0.3 اینچی صفحه نمایش و با اندازه ی 5 اینچی قابل تحسین خواهد بود

در حال حاضر سرشار از زیبایی است ناهنجاری ها در طرف چپ وراست دستگاه به حداقل رسیده

شبیه به صفحه نمایش G2 بطوری که احساس میشود بسیار خوش دست است

علاوه بر این Nexus 5 با فناوری پیشرفته در سلول های لمس همرا شده

طوری که پنل صفحه به سطح نزدیکتر است



شروع کننده صفحه نمایش 5 اینچی رزولیشن 1080x1920 IPS LCD است که پیش از این در پرچمداران قبل شاهد این ویژگی بوده ایم

درواقع چند ویژگی لذت بخش درمورد آن وجود دارد

تولید جزییات شارپ با تراکم پیکسل 445 بیشتر از حد معمول به نمایش گزاشته که دید در فضای باز را ارتقا میدهد

اما در مجموع چیز تازه ای وجود ندارد

رنگ ها وقتی مستقیما از بالا به آن نگاه میکنیم حالت پانچ و گرفته نشان داده میشود و بدون شک به رنگ زرد میل میزند

در حال حاضر صفحه نمایش 1080p به یک ویژگی عادی دست پیدا کرده اون هم در بین پرچمداران اخیر

از نظرما ما هرچند احساس آرامش برای پی بردن به نکسوس 5 فراهم می آید در صورتی که ما قیمت پایین دستگاه را در نظر نگرفته ایم

 
ما بارها و بارها در مورد ویژگی های نکسوس 5 شنیده بودیم و بالاخره ما شاهد نکسوس 5 و ادامه ی کار با آن هستیم

بر طبق کارو آزمایشات انجام شده بر روی آندروید کیت کت 4.4

ما نمیخواهیم مسله را خیلی زیاد برای شما باز کنیم در حالی که شما بررسی های زیادی از قبل کار با برنامه های جدید خوانده اید

آما به سرعت چندین نکته از ویژگی های نکسوس 5 را به عرض میرسانیم

ابتدا در یک نگاه نظر میدهیم

خیلی خوبه که ما شاهد پیشرفت و بالا رفتن گوگل با پلتفرم های اخیر هستیم

در حال حاضر رسیدن به یک رابط کاربری ساده نبوده

آینده از لحن آندروید در حال آمدن است

با رابط کاربری روان با قابلیت و افزودنی های زیاد جایگزین شده اما از انتظار ما پاینتر است

علاوه بر این کیت کت در موضوع رنگ زمینه خاکستری تیره و روشن که ما نسبت به آت علاقه مندیم مکمل زیبایی شناسی از رابط را ایجاد کرده

برخی از دیگر ویژگی ها هنوز موجود هستند که با نگاه ظریفتر قابل بیان باشند که از یک نگاه کلی مخفی نیستند

مانند
همان ماتی و حالت نیمه شفاف در پنل نوتیفکشن و برنامه ها که موجود است

درمورد پنل نرم افزار این مطلب که به شدت در انبوهی از برنامه های ذخیره شده قرار دارد , صادق است

همانطور که گفتیم
ارایه دادن یک گزارش از دیدگاه جزیی از کیت کت دلپذیر است اما از نگاه دیگر پلتفرم بدون تغییر باقی خواهد ماند

البته ما بیش از حد تحت تاثیر قرار نگرفتیم در صورتی که خیلی خوب نتیجه داد

علاوه بر این پنل نوتیفیکیشن یا همان استاتوس باز هیچ تغییری در عملکرد بر روی آن اعمال نشده و مانند سابق عمل خواهد کرد


یکی دیگر از تغییرات شگفت انگیر UI وجود Google Now در معماری هوم اسکرین است !

قابل مشاهده است همانطور که میبینید از سمت چپ صفحه ی اصلی قابل دسترس است

هنوز هم در حال حاضر ما به بررسی از اینکه چطور Google No  متوجه کلمات کلیدی پیام میشود میپردازیم

با این حال بر خلاف Moto X , نکسوس 5 میتواند دستور را تشخیص دهد زمانی که تلفن شما بر روی صفحه ی اصلی هوم قرار دارد !

ولی از لحاظ فنی تمام ویژگی هایش مانند موتو ایکس نیست

در لاک اسکرین ما همچنان شاهد سادگی در طراحی و زیبایی خواهیم بود

ما بر این باوریم که گوگل تغییراتی را در ویدجت های لاک اسکرین داده است در عین حال گزینه هایی برای فعال و غیر فعال کردن ویژگی از منو تنظیمات در دسترس است.

 

 

 


 و در پایان کار

با اطمینان گفته میشود که آندروید 4.4 تغییرات رویایی را در بر نداشته

بلکه در ساخت آندروید بطور کاربری ویژگی ها نهفته شده بویژه برای کسانی که میخواهند پلتفرم خود را تغییر دهند

بجای تلاش برای پوشاندن آزمایشات و ویژگی های ما مانند دیگر متقلبین آزمایشات

کیت کت یک مسیر راست و ساده را در پیش گرفته پس ما هیچ ترسی از عملکرد بعد از آن نداریم

سادگی کلیدی است برای برنده شدن بین طیف گسترده ای از مردم

 

پردازنده و حافظه

 

Nexus 5 از نظر قدرت پردازشی، جزء بهترین گوشی های ساخته شده تا بحال به دست بشر است. سیستم پردازشی این گوشی زیردست قدرتمند ترین چیپست ساخته شده توسط شرکت بزرگ Quallcomm یعنی Snapdragon 800 است. این چیسپت ، چهار هسته ی Krait 400 با فرکانس 2.3 گیگاهرنز را کنترل می کند. رم دستگاه 2 گیگابایت بوده و پردازش اطلاعات گرافیکی بر عهده ی Adreno 330 می باشد. این مشخصات، نشانه های یک غول به تمام معناست...
همانطور که انتظار می رفت، این گوشی از کارت حافظه جانبی پشتیبانی نمی کند. این بدان معناست که باید به ظرفیت 16 و 32 گیگابایتی دستگاه قانع باشیم.

 



پیام رسانی


در نسخه کیتکت از سیستم عامل محبوب اندروید، برنامه Hangouts وظیفه اصلی در پیام رسانی را داراست. استفاده از برنامه Hangouts به دو منظور پیام رسانی معمولی و خود برنامه Hangouts به نظر ایده ی خوبی است. مانند همه ی چیز های خوب که موارد بدی نیز دارند، این قابلیت نیر مشکلات خاص خود را دارد. از جمله این مشکلات می توان نتواستن جدا کردن دو بخش پیام های شخصی و Hangouts اشاره کرد.
اگر استفاده شما از کیبورد دستگاه زیاد است، یا با گوشیتان زیاد پیام می دهید، Nexus 5 برای شما مناسب است. کیورد این دستگاه بسیار زیبا و کار با آن بسیار خوشایند است. برنامه Hangouts نیز احتیاجی به معرفی ندارد و همه کم و بیش با قابلیت های عالی آن آشنا هستند.



سامان دهنده برنامه ها


نسخه 4.4 اندروید، به غیر از تفاوت در تم های برنامه های اصلی، تغییرات دیگری ارائه نداده است و هسته ی تمام برنامه ها را حفظ نموده است. البته چیز بدی نیست...
اما تنها برنامه ای که تغییری اساسی یافته، شماره گیر بوده است که هم از نظری بصری و هم کاربردی تغییراتی جدی یافته. تغییرات به عمل آمده بر سر شماره گیر، بیشتر جستجو هارا دم دست قرار می دهد. مثلا برای یافتن یک رستوران در محله می توان از شماره گیر استفاده کرد ( به جای نقشه گوگل ) به هر حال این ادغام نیز ایده ی خوبی است.
برنامه های Gmail و Email هیچ گونه تغییری نیافته اند و همان ظاهر دوست داشتنی خود را حفظ کرده اند.
برنامه های جدیدی به لیست برنامه های اصلی اندروید اضافه شده که از مهمترین آمها می توان به برنامه QuickOffice که گوگل آن را پیش از این خریده بود اشاره نمود.



 

اینترنت و اتصالات


این موضوع، موضوعی است که معمولا سرسری از آن می گذرند. اما استفاده از شبکه پر سرعت 4G LTE در این گوشی نکته ی قابل تذکری است. چرا که این مورد در غول قبلی ، Nexus 4 ، از قلم افتاده بود. حال وبگردی با سرعت بالای 4G LTE بسیار دلپذیر خواهد بود؛ به علاوه این که مرورگر Chrome که سریع ترین مرورگر حال حظر می باشد، به طور پیش فرض نصب شده و گشت گذار در دنیای مجازی را دو چندان شیرین می کند...



 

دوربین و عکاسی

 


متاسفانه گوگل چیز جدیدی را بجز پیشفرض های خود اندروید 4.4 به قسمت دوربین اختصاص نداده است . این قسمت همانند موارد قبلی است و تفاوت چندانی را مشاهده نمی کنید . همچنین در مقایسه با برنامه های دیگر بسیار ساده است . مانند قبل حالت های مختلف عکس و فیلم برداری با تنظیمات گوناگون در دسترس است .


چیز جدیدی که در اولین تجربه کار با برنامه دوربین توجه شما را بخود جلب می کند یک گزینه تصویربرداری HDR بهبود یافته است که HDR+ نام دارد . Nexus 5 همانند برخی گوشی های خانواده Xperia سونی قابلیت عکاسی سریع را نیز دارد بدین صورت که با فشردن دکمه دوربین این عمل بسرعت انجام خواهد شد که البته با حالت HDR+ این عمل کمی کندتر صورت می پذیرد .

طبق گفته های گوگل ، HDR+ تعدادی عکس گرفته و با الگوریتم های خاص آنها را بدقت باهم ترکیب کرده و عکسی با گستره دینامیکی بهتر تهییه خواهد کرد . همچنین در HDR+ آشکارسازی در تصاویر بسیار بهتر از سری قبل خواهد بود .



Nexus 5 به یک دوربین 8 مگاپیکسلی مجهز شده است که عملکرد بسیار عالی داشته و رقیب سرسختی برای گوشی های دیگر است . این دوربین یک لنز با روزنه f/2.4 و سایز سنسور 3.4/1 دارد ، این در حالی است که رقبایش از دوربین هایی با لنز های 3/1 استفاده می کنند .

حقیقتا عکس های گرفته شده با Nexus 5 بسیار عالی بودند . جزئیات بسیار خوب و عمیق بود و تصاویر روشنایی بسیار خوبی داشتند .


Nexus 5 یک دوربین 1.3 مگاپیکسلی در جلو دارد که کیفیتی در حد متوسط را از خود به نمایش گذاشت . البته کمی نویز در تصاویر مشاهده شد و نوردهی رضایت بخش نبود و لی وقتی با بقیه گوشی ها آنرا مقایسه می کنیم تصاویر گرفته شده واقعا برتری Nexus 5 را ثابت خواهند کرد .

وقتی صحبت از عکاسی در داخل محوطه سربسته پیش می آید همه نگران مسئله کاهش نور و کیفیت تصاویر هستند . ولی Nexus 5 تصاویری با جزئیات و کیفیت بالا تهییه می کند . حالت HDR+ با افزایش گستره دینامیکی نوردهی را تنظیم کرده و مقدار زیادی از نویز ها را از بین خواهد برد ولی طبیعتا عکس های گرفته شده بخوبی عکسهای گرفته شده در محیط بیرون نخواهند بود



در این تصویر می توانید Nexus 5 را به دیگر گوشی ها مقایسه کنید






در اینجا نیز مقایسه در قسمت سرعت عکسبرداری صورت گرفته است




فیلمبرداری


Nexus 5 نیز مانند بسیاری از گوشی های دیگر بصورت FullHD فیلمبرداری می کند و ویدئو های گرفته شده با این گوشی از کیفیت و جزئیات بسیار خوبی برخوردار هستند . همچنین رنگ ها بسیار شفاف و زنده هستند و صدا نیز بسیار عالی است .

در شرایط نوری ضعیف نیز کمی از جزئیات کاهش میابد و مقدار کمی نیز نویز و سایه در ویدئو ها وجود خواهد داشت .

چند رسانه ای

برنامه گالری همان گالری پیشفرض اندروید 4.4 است که بسیار کاربردی است و استفاده راحتی نیز دارد . همچنین دارای یک محیط بسیار قوی

برای ویرایش تصاویر نیز می باشد البته برای جایگزین شما می توانید از برنامه Google+ Photo نیز استفاده کنید که میتواند بصورت خودکار تصاویر

و ویدئو های شما را روی سرویس Cloud گوگل آپلود کند



در بخش موسیقی نیز همان برنامه معروف گوگل یعنی Google Play Music را مشاهده خواهید کرد که هیچ چیز جدیدی در آن وجود ندارد .

متاسفانه یکی از ضعف های Nexus 5 در اسپیکر هایش است بطوری که در مقایسه با دیگر گوشی ها خیلی خوب عمل نمی کند .



یکی دیگر از مشکلات Nexus 5 عدم پشتیبانی از همه کدک های ویدئویی است بطوری که MPEG-4 و H.264 بخوبی پشتیبانی می شود ولی DivX و Xvid از قلم افتاده است . پخش ویدئو های HD در این گوشی شما را شگفت زده خواهد کرد زیرا صفحه نمایش عالی داشته و رنگ ها و شفافیت بسیار عالی است

در زیر میتوانید نتایج خروجی صدا را مشاهده نمایید.

 

 

کیفیت مکالمه

کیفیت صدای مکالمه ی نکسوس 5 را نه می توان بهترین در میان تلفن های هوشمند نامید نه ضعیف ترین اما به صورت کلی به سهولت می توان از نکسوس 5 برای تماس های تلفنی

استفاده کرد و در تماس با آن مشکلی نخواهید داشت . گوگل رویکردی عجیب در مورد قرارگیری میکروفون در نکسوس 5 داشته به طوری که آن را دایره ای و کوچک قرار داده است . در

نهایت صدای نکسوس 5 در حالت مکالمه صاف و مشخص است اما حجم و میزان صدای آن می توانست بیشتر از این ها باشد .

 

 

باتری


یکی از امکانات خوب نکسوس 5 پشتیبانی از 4G LTE است اما این قابلیت ممکن است موجب افزایش مصرف باتری نیز در این گوشی شود . باتری 2.300 میلی آمپری نکسوس 5 در یک

استفاده ی سنگین بین 8 تا 12 ساعت می تواند پاسخ گوی نیاز های کاربر باشد پس اگر از گوشی استفاده ی زیادی می کنید روزی باید چندین بار گوشی خود را شارژ کنید .


 

 

 

 

نرم افزار های پیشفرض

 

Nexus 5 دارای مدیریت فایل مخصوص یا همراه خود نیست و این یکی از دغدغه های این سری گوشی هاست ولی البته جای نگرانی نیست چون میتوانید راحت هر نسخه از مدیریت فایل را از فروشگاه گوگل دانلود کنید و استفاده کنید.
تقویم هم ویژگی های خاص خود را دارد به طوری که میتواند چندین کار را برای شما انجام دهد ظاهر ساده و روان برای استفاده مناسب است و میتوانید ایام را به صورت روزانه هفتگی و ماهانه نشان دهد و شما در هر قسمت دستور کار خود را وارد میکنید.


تقویم گوگل

شما میتوانید کارهای خود را که در اینده انجام خواهید داد در تقویم وارد کنید تقویم سر وقت موعود تمامی ان ها را به شما اطلاع می دهد و در این نسخه جدید باعث شده که هر کاری با رنگ خاصی نمایش داده شود که این برای کاربر هم راحت تر کردن کار و هم لذت بخش تر است.

 


ایجاد رویداد

یادداشت بردار گوگل که نرم افزاری از خود گوگل برای یاداشت برداری روزمره است بسیار جالب است. در ظاهر اول که با ان کار کنید با خود فکر مکنید که نرم افزاری ساده است اما دارای ویژگی های جالبی است. شما اگر یادداشتی داشته باشید میتوانید ان را با حساب جیمیل خودتان سینک کنید و هر جا که حساب جیمیل خود را وارد کنید یادداشت ها را هم داشته باشید.
یادداشت بردار گوگل میتوانید همراه یاداشت شما تصاویر را هم ضمیمه کند و از ضمیمه و ضبط یادداشت و صداهای صوتی هم پشتیبانی میکند. یادداشت برداری با رنگ و فونت های مختلف شما را خسته نمیکند و بلکه مجذوب ان خواهید شد.

 


 

یکی دیگر از ویژگی های این نرم افزار داشتن ویجت مخصوص بر روی صفحه و امکانات متنوع ان نسب به بقیه ویجت هاست.

 


Google Drive یا گوگل درایو یا همان فضای ابری گوگل که این امکان را به شما میدهد که هر گونه اطلاعات اعم از فایل؛ متن؛ یادداشت؛ کلیپ ویدیو؛ موزیک؛ صفحات وب؛ و ......... را در ان نگهداری کنید.یکی دیگر از ویژگی های گوگل درایو این است که میتوانید اطلاعات خود را بین چند نفر به اشتراک بگذارید تا ان ها هم استفاده کنند.
از نظر فضای ذخیره هم خیالتان راحت باشد چون گوگل 15 گیگابایت فضای ذخیره مجانی در اختیار شما قرار میدهد.

 

گوگل درایو

 

Quick office مرورگر و ویرایشگر فایل های افیس در گوشی اندرویدی شماست که به راحتی میتوانید فایل های افیس خود را در ان ویرایش کنید و ان ها را در گوگل درایو ذخیره و نگهداری کنید.

 

 

برنامه ساعت همان طور که مشاهده میکنید همراه با تغییرات بوده است که هنگام باز کردن ان وقت محلی خود را مشاهده کنید. از پایین قسمت کلید کره زمین میتوانید انواع ساعت های جهانی را در دسترس داشته باشد ویجت اختصاصی ساعت را هم در صفحه قفل و هم صفحه اصلی میتوانید داشته باشید.

 

برنامه ساعت


برنامه ساعت با خود دارای کورنومتر و زنگ هشدار جالبی است، که میتوانید هر هشداری واسه هر وقایع ایی تنظیم کنید، که این ها همه با رنگ های خاص از هم جدا میشوند.

ماشین حساب برنامه دیگری است که به نظر اصلا دچار تغیرات نشده است و همان ماشین حساب قبلی با دکمه های بزرگ و ظاهری ساده که اگر گوشی را به حالت افقی بگیرید، امکانات بیشتر ان، برای شما نمایان میشود.

ماشین حساب

موقعیت یابی با Google Map و Google Earth

 


Nexus 5 دارای یک گیرنده GPS، است که دارای قابلیت پشتیبانی از GLONASS است، که موقست ها را سریعتر و دقیق تر پیدا میکند. قابلیت دیگر A-GPS است که شما میتوانید با این قابلیت سریع تر به امواج متصل شده و استفاده از ان را بهینه کنید. با وصل شدن به شبکه اینترنت، شما را در استفاده از ان برای پیدا کردن موقعیت کمک به سزای خواهد کرد.

نقشه های گوگل یا گوگل مپ دستخوش تغیییرات شده، البته به صورت جزیی!! شما در این نسخه میتوانید ساختمان های سه بعدی را به صورت زوم کردن با دو انگشت، بزرگ تر و درشت تر ببینید. ناوبری صوتی که چند مدت است، که هیچ پیشرفتی نداشته و خیلی عقب مانده است و این یک امتیاز منفی به حساب می اید.

نقشه های گوگل

 

 


گوگل مپ یا نشه های گوگل دارای رابط کاربری نسبتا ساده و کشویی است، که میتوانید به راحتی از ان استفاده کنید. در ان منوی بزرگ نمایی و کوچک نمایی تعبیه شده و امکان جست جو برای محل مورد نظر و امکان دانلود و دریافت قسمتی از نقشه مورد نظر برای مرور افلاین ان، از دیگر ویژگی های ظاهری ان هستند.

ساخت نقشه آفلاین در دسترس

 

توجه داشته باشید، که همه جهان در دسترس این گوگل مپ نیست، زیرا هنوز نمیتواند از تمام دنیا پشتیبانی کند. نقشه های دریافتی هم باید در محدوده خاصی باشند و نباید خیلی بزرگ یا خیلی کوچک باشند، که نمیتواند از ان ها پشتیبانی کند.

 

برنامه Google Earth

 

فروشگاه گوگل یا Google Pley

 


در Nexus 5 از اخرین نسخه فروشگاه گوگل استفاده شده، که همراه خود تغییرات جالبی داشته و مثل همیشه از هر نظر، کامل و بی نقص است.

 


فروشگاه بازی گوگل

شما با حساب جیمیل خود وارد فروشگاه گوگل خواهید شد و با زدن کلید Google + ان موضوع را میتوانید همراه خود با تغییرات داشته باشد و ان را با دیگران به اشتراک بگذارید و یا به ان امتیاز دهید. در این فروشگاه نرم افزار بر اساس گروه بندی چیده شده اند و دو گروه کلی که دیده می شود گروه نرم افزار های رایگان و مجانی و گروه دیگر گروه نرم افزاری های پولی و خریداری است که بر اساس قیمت ها چیده شده اند و هر کدام باز در گروه خود قرار دارد.

تست باتری

آزمون تست باتری این گوشی با اجرای یک اسکریپت سفارشی شده ، انجام گرفته شده که نتایج آن را در زیر می بینید .


 


نتیجه گیری
قابلیت های مناسب و قابل توجه زیادی در نکسوس 5 وجود دارد که اول از همه می توان به قیمت بسیار مناسب 350 دلاری آن اشاره کرد . یعنی شما با هزینه ی 350 دلار به امکانات

زیادی بدون هیچ گونه قرارداد با اپراتور ها دسترسی دارید .

علاوه بر سخت افزار مناسب در نکسوس 5 ، اندروید 4.4. نیز در حالی که قابلیت های زیادی را به همراه خود برای شما به ارمغان نیاورده است ، بسیاری از قابلیت های قبلی را بهبود

بخشیده و در نهایت اندروید با ارایه ی مجموعه ای گسترده از ویژگی های کاربردی توانسته کاربران زیادی را جذب خود کند .

در واقع تمامی قابلیت ها و ویژگی های نکسوس 5 جزء بهترین ها قرار نمی گیرد . باتری و کیفیت تماس از مواردی هستند که نکسوس 5 در آن ها می توانست بهتر باشد با این حال در

نکسوس 5 کفه ی ویژگی های مثبت به ویژگی های منفی آن سنگینی می کند. اما با این حال به همان برگ برنده ی نکسوس 5 اشاره می کنیم که مقرون به صرفه بودن است که شما

باید در مورد خریدن یک گوشی تازه به آن فکر کنید .

در کل گوشی هایی وجود دارند که ممکن است از نکسوس 5 بدتر یا حتی بهتر باشند اما صرف نظر از این موارد باید در نظر داشت . نکسوس 5 با ترکیب بسیار خوب ، رویکرد و قیمت

گذاری مناسب خود می تواند یک برگ برنده را با خود داشته باشد که جزء بهترین گوشی های امسال باشد .

دستگاهی که در این بررسی قرار داشت دارای مشخصات نرم افزاری زیر بود :

Android Version: 4.4
Build Number: KRT16M
Kernel Version: 3.4.0-g9eb14ba



نکات مثبت و منفی نکسوس 5 در یک نگاه :

مثبت :
قیمت گذاری مناسب ( تنها 350 دلار )

عکس و فیلمبرداری با تصاویری شارپ و با کیفیت

رابط کاربری اندروید خالص

منفی :


عملکرد متوسط باتری

صدای متوسط


ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
جدیدترین اهنگ ها.دانلود جدیدترین فیلم ها،دانلود جدیدترین عکس ها،دانلود جدیدترین انمشین ها،دانلودا,دانلود فیلم 2013,دانلود فیام ،دانلودفیلم،مولتی دانلود
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    کدام مطالب را بیشتر در وبلاگ بگذاریم؟
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 242
  • کل نظرات : 10
  • افراد آنلاین : 37
  • تعداد اعضا : 7
  • آی پی امروز : 225
  • آی پی دیروز : 53
  • بازدید امروز : 377
  • باردید دیروز : 67
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 444
  • بازدید ماه : 3,683
  • بازدید سال : 44,478
  • بازدید کلی : 211,444
  • چت روم اختصاصی سایت
    رتبه سایت